Veelgestelde vragen

Verzending & verzendkosten
Voor Nederlandse klanten is verzending geheel gratis ongeacht de bestelwaarde. Alle bestellingen worden met een Track & Trace code verstuurd. Gemiddeld komt 90% van de bestellingen op tijd aan.

Bezorging & niet aanwezig?
Niet aanwezig als de bezorger komt? Dan zal de bezorger het op een ander moment weer proberen. Na twee niet gelukte bezorgpogingen zal het pakketje worden afgegeven bij een PostNL-locatie. U hebt dan 2 weken de tijd om het pakketje op te halen. Het kan ook voorkomen dat de bezorger het pakketje afgeeft bij de buren. Komt uw bestelling beschadigd en/of kapot aan? Wij vragen u om dit dan zo snel mogelijk (het liefst binnen 24 uur) na ontdekking van het gebrek te melden.
Zorg ervoor dat uw adres(gegevens) aan de algemene voorwaarden van PostNL voldoet.

Retourmogelijkheden
Retourneren indien mogelijk in originele verpakking. Zorg voor een zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product en zorg er bovendien voor dat dit onbeschadigd is. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument haar de herroeping meldt. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Download modelformulier voor herroeping (PDF)

Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres
Plasmaaanstekers.nl, Hoofdstraat 85, 7811 EH Emmen

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Betaalmogelijkheden en verzendkosten
iDEAL – Elke Nederlandse bank werkt met iDEAL. Dit is een snel en gemakkelijk online betaalsysteem.
Directe bankoverschrijving – Wanneer u de bestelling plaatst krijgt u alle benodigde gegevens zodat u zelf het bedrag kan overmaken.
Apple pay – betalen via apple wallet.
Google pay – betalen via google wallet.
Maestro, Visacard en Mastercard – creditcardmaatschappijen.
Bancontact, KBC/CBC Mister cash en Payconiq – banken uit België.
Billink – Achteraf betalen, ontvang eerst de bestelling en dan pas betalen.

Hoe plaats ik een bestelling?
U kunt producten toevoegen aan uw winkelmand. Vervolgens gaat u akkoord met de algemene voorwaarden en dient u de adresgegevens in te vullen en ziet u de beschikbare betaalmogelijkheden. Klik op “afrekenen of bestelling plaatsen” en u gaat automatisch naar uw bank als u hebt gekozen voor iDEAL.

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over een product of dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u ook uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ODR).